Błonnik pokarmowy

Błonnik pokarmowy

Błonnik pokarmowy

Błonnik pokarmowy to substancje zazwyczaj pochodzenia roślinnego, które nie ulegają trawieniu. I chociaż nie zawiera substancji odżywczych jest niezbędny dla Naszego organizmu. Na pewno Wszyscy wiemy, że odpowiada przede wszystkim za prawidłową pracę jelit oraz całego układu pokarmowego, zapobiega zaparciom, dba o regularne wypróżnianie i co ważne pozwala w pozbyciu się toksyn z jelit. Jednak błonnik pokarmowy wykazuje o wiele więcej cennych właściwości o których nie wszyscy wiedzą. Co ważne znajdziemy go w wielu produktach, które znajdują się w odpowiednio zbilansowanej diecie. Pamiętajmy jednak że wszystko co w nadmiarze szkodzi tak i jest z błonnikiem. Zarówno jego niedobór ( może być przyczyną zaparć )jak i nadmiar ( utrudnia wchłanianie minerałów oraz witamin) może się w niekorzystny sposób „odbić” na organizmie.

Jakie zadanie pełni błonnik?

  • Dba o prawidłową perystaltykę jelit oraz o prawidłową pracę układu pokarmowego,
  • Zapobiega zaparciom,
  • Blokuje wchłanianie glukozy oraz złego cholesterolu,
  • Wykazuje działanie przeciwcukrzycowe,
  • Zapobiega powstawaniu miażdżycy oraz chorób serca,
  • Pomaga oczyścić organizm z toksyn oraz metali ciężkich,
  • Wykazuje również działanie przeciwnowotworowe,
  • Obniża poziom cukru we krwi,
  • Łagodzi stany zapalne,
  • Zwiększa uczucie sytości.
Gdzie znajdziemy błonnik pokarmowy?

Przede wszystkim:

  • Siemieniu lnianym, pieczywie pełnoziarnistym oraz w płatkach żytnich,
  • Bananach, ziarnach słonecznika, suszonych figach, morelach oraz śliwkach,
  • Płatkach owsianych,
  • Owocach i warzywach,
  • Ziarnach Chia.
Reasumując:

Błonnik pokarmowy nie tylko zadba o prawidłowa pracę jelit i układu pokarmowego ale co ważne wykazuje wiele innych cennych właściwości pozytywnie wpływających na pracę całego organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *