Bób

Bób

Bób

Warzywo to należy do grupy warzyw strączkowych i co cieszy zyskuje coraz to większe grono zwolenników. Ma wysoką zawartość białka roślinnego przez jest cenionych składnikiem zarówno diety wegetariańskiej jak i wegańskiej. Jest rośliną niskokaloryczną. Co ważne jest również bardzo bogatym źródłem kwasu foliowego ale również minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Bób wykazuje wiele właściwości prozdrowotnych dlatego też warto wprowadzić go do swojego menu. Przepisów na przygotowanie go jest naprawdę wiele. Wystarczy troszkę chęci oraz wolnego czasu.

Właściwości prozdrowotne bobu

  • Jak już wcześniej zostało wspomniane jest skarbnicą kwasu foliowego oraz minerałów takich jak żelazo, potas, magnez, mangan, miedź, cynk oraz selen,
  • Zawiera również błonnik pokarmowy, który nie tylko zadba o prawidłową pracę jelit ale również całego układu pokarmowego,
  • Wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu,
  • Ochroni również przed nowotworem piersi,
  • Dzięki dużej zawartości żelaza wskazany osobom borykającym się z anemią,
  • Wpływa na regulację ciśnienia krwi,
  • Bogaty również w witaminy min. witaminę C, A, E oraz K,
  • Doskonale oczyszcza jelita ze złogów kałowych oraz substancji toksycznych,
  • Pozytywnie wpływa na układ krążenia,
  • Zapobiega zakwaszeniu organizmu.

O pozytywach spożywania bobu można pisać wiele. Warto wprowadzić to warzywo do swojego menu.

Ważne:

Pamiętajmy , że bób po ugotowania zyskuje wysoki indeks glikemiczny dlatego też powinni go unikać diabetycy. Nie wskazany jest również u osób cierpiących na dnę moczanową. Może być również przyczyną alergii dlatego też z ostrożnością powinni go stosować alergicy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *