Czy powinniśmy jeść awokado?

Czy powinniśmy jeść awokado?

Czy powinniśmy jeść awokado?

Awokado jest dość powszechne. Bez wątpienia wszyscy o nim słyszeli jednak w koszykach z zakupami „ląduje” stanowczo za rzadko. Dlaczego? Odpowiedz jest bardzo prosta. Awokado jako jeden z nielicznych owoców nie zawiera pestycydów. Wykazuje zbawienny wpływ na Nasze zdrowie chociaż wielu z Nas nie może się do niego przekonać a wielka szkoda!!!

Właściwości awokado

Dzisiejsze czasy pełne biegu i pośpiechu nie wpływają pozytywnie na Nasze samopoczucie oraz zdrowie. Z braku czasu za często sięgamy po żywność przetworzona, dania gotowe orz fast foody. Niestety w taki sposób pozbawiamy organizm wszystkich cennych składników odżywczych, witamin oraz minerałów bez których ciężko mu zdrowo funkcjonować. My jesteśmy ciągle przemęczeni, rozdrażnieni i pozbawieni chęci do życia. Najwyższa pora to zmienić by cieszyć się życiem i pełnią sił. Nie potrzeba wiele wysiłku aby poczuć się o wiele lepiej. Zmiana stylu życia oraz odpowiednio zbilansowany jadłospis. Wprowadzenie do swojego menu zdrowej żywności a sami szybko zauważymy sporą różnicę. Awokado zdecydowanie powinno znaleźć się w naszym menu albowiem jest skarbnicą witamin oraz minerałów, których niestety większość z Nas ma ich deficyt.

Jednak to nie jedyne zalety spożywania go.

Przede wszystkim awokado:

  • Zmniejsza poziom złego cholesterolu,
  • Dzięki zawartości antyoksydantów zapobiega powstawaniu chorób nowotworowych oraz pomaga w walce z nimi,
  • Wspiera pracę wątroby oraz układu nerwowego,
  • Wzmacnia układ odpornościowy,
  • Zmniejsza stany zapalne żołądka poprawiając jego pracę,
  • Jednonienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w awokado zapobiegają odporności insulinowej oraz ją odwracają,
  • Jest skarbnicą błonnika, który zbawiennie wpływa na pracę jelit oraz układu pokarmowego,
  • Wykazuje działanie przeciwgrzybiczne oraz przeciwbakteryjne,
  • Pomaga w zespole napięcia przedmiesiączkowego,
  • Zawiera kwas foliowy dlatego polecany jest Paniom w błogosławionym stanie,
  • Zapobiega rozwojowi choroby Alzheimera,
  • Zapobiega chorobom serca,
  • Dzięki zawartości luteiny wskazany osobom z chorobami oczu.

Jak widać zalet spożywania awokado jest wiele. Przekonajmy się do niego bo naprawdę warto.

Ciekawostka może być fakt, że mimo swojej kaloryczności polecane jest również osobom będącym na diecie. Wszystko za sprawą dobrych tłuszczy, które zapewniają uczucie sytości.

Przygotować można je na wiele sposobów. Doskonałym rozwiązaniem będzie pasta z awokado z ulubionymi dodatkami, dodanie go do sałatki lub surówki jak również można je wykorzystać zamiast masła.

Wprowadźmy awokado do swojego memu a z całą pewnością organizm nam podziękuje odwdzięczając się dobrym samopoczuciem oraz zdrowiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018