Dieta Dash

Dieta Dash

Dieta Dash – dla zdrowia?

Problem otyłości dotyka coraz więcej osób a najgorsze, że również dzieci. Nie raz słyszymy słowa „ Kochanego ciała nigdy za wiele”. Ale czy do końca tak jest? Chyba nie wszyscy jesteśmy świadomi a może nie chcemy być jak poważne problemy zdrowotne ( miażdżyca, nadciśnienie jak również podniesiony poziom cukru we krwi) niesie za sobą właśnie otyłość. Nikt nie ma na myśli kilograma czy dwóch. Powinniśmy bardzo poważnie podejść do tego tematu i zastanowić się nad swoim złym sposobem odżywiania, bo na dłuższą metę może jedynie może Nam zaszkodzić. A bardzo często bywa tak, że nie widzimy problemu do momentu gdy otyłość nie dotknie Nas samych. Wtedy sięgamy po diety błyskawiczne, które mogą przynieść więcej złego niż dobrego. Ale nie ma co płakać nad przysłowiowym „ rozlanym mlekiem” tylko sięgnąć po Dietę Dash ( program żywieniowy) który nie tylko pomoże pozbyć się nadmiaru kilogramów ale również w sposób bardzo pozytywny wpłynie na zdrowie obniżając między innymi poziom cholesterolu jak również ciśnienie krwi. Pamiętajmy zdrowie ma się jedno więc najwyższa pora wziąć się za siebie.

Główne zasady stosowania Diety Dash.

Koniecznie trzeba wspomnieć, że Dieta Dash po raz kolejny została uznana za najzdrowszy plan żywieniowy na świecie. A całą jej tajemnicą jest odpowiednio dobrany plan żywieniowy, który nie tylko pozwoli cieszyć się zgrabną oraz filigranowa sylwetką ale co najważniejsze również dobrym zdrowiem. Aby być szczupłym naprawdę nie trzeba „katować” się drakońskimi dietami. W wielu przypadkach wystarczy zmiana trybu życia.

Podczas stosowania Diety Dash należy pamiętać o podstawowych zasadach:

-Przede wszystkim ograniczyć spożywanie soli do maksymalnie pół łyżeczki dziennie albowiem zawarty w niej sód podnosi ciśnienie krwi,

-Do swojego codziennego menu należy wprowadzić sałatki oraz surówki ( cztery porcje warzyw dziennie),

-Bardzo ważne jest wprowadzenie również nabiału oraz produktów zbożowych,

-Konieczne jest odpowiednie dostarczenie organizmowi witamin oraz mikroelementów dlatego spożywajmy jak najwięcej owoców oraz orzechów,

-Spożywajmy częściej ryby, które zawierają kwasy Omega 3 a te działają przeciwzakrzepowo,

-Nie można również zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu, należy wypijać minimum 1.5 litra czystej wody mineralnej oczywiście taką o najniższej zawartości sodu,

-Całkowicie należy wyeliminować dania gotowe, żywność wysoce przetworzoną, fast foody oraz używki,

-Należy spożywać posiłki bogate w składniki mineralne ( potas, magnez, wapń) skutecznie obniżają ciśnienie krwi,

-Powinniśmy spożywać sześć posiłków dziennie.

Produkty zalecane w Diecie Dash:

-Warzywa oczywiście te z jak najmniejszą zawartością sodu,

-Owoce – truskawki, porzeczki, maliny, poziomki,

-Ryby,

-Chude mięso,

-Ryż brązowy, makaron razowy,

-Orzechy oraz rośliny strączkowe,

-Pieczywo pełnoziarniste,

-Nabiał o niskiej zawartości tłuszczu,

-Oleje oraz margaryny dobrej jakości,

Produkty zakazane:

-Fast foody oraz dania wysoko przetworzone,

-Tłuste mięsa,

-Słodycze, ciasta, ciasteczka. Dozwolone jest maksymalnie 5 porcji na tydzień galaretka lub łyżka dżemu,

-Masło, smalec, tłusta śmietana,

-Alkohol oraz słone przekąski.

Dieta ta nie tylko korzystnie wpłynie na Nasz wygląd ale również na zdrowie dostarczając wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Chociaż polecana jest wszystkim, to przede wszystkim powinny ją stosować osoby borykające się z nadciśnieniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to – blog kulinarny 2018