Dieta dr. Atkinsa

Dieta dr. Atkinsa

Dieta dr.Atkinsa

W Naszym codziennym menu zazwyczaj królują węglowodany. Znajdziemy je w białym pieczywie, ziemniakach czy makaronach nie wspominając o fast foodach jak również popularnych i tak lubianych batonikach. Tak naprawdę większość tych produktów to węglowodany oraz puste kalorie, które przyczyniają się do powstania otyłości. Nikomu nie trzeba przypominać, że otyłość może prowadzić do wielu poważnych chorób. Twórca diety kardiolog dr. Robert Atkins zaleca ograniczenie spożywania węglowodanów na korzyść białka i tłuszczów albowiem uważa, że łączenie w sposób nie odpowiedni spożywanych pokarmów ( białek, tłuszczy oraz węglowodanów) przyczynia się do powstania otyłości. Według samego twórcy na naszą wagę nie ma wpływu ilość kalorii przez Nas spożytych a to czy zostały przyswojone przez organizm. Dieta białkowa jest tematem dyskusyjnym jednak wielu zwolenników( a jest ich coraz więcej) potwierdza jej skuteczność.

Główna zasada diety dr. Atkinsa

Przede wszystkim autor zaleca spożywanie tłuszczów w połączeniu z białkami przy wyeliminowaniu cukrów zarówno prostych jak i złożonych. W przypadku większości diet możemy zapomnieć o ulubionych potrawach jak mięsa, majonezy, jajka czy bekon. Jednak dieta białkowa opiera się na ich spożywaniu. I mimo że wiele osób może nie dowierzać to właśnie dzięki takiemu sposobowi odżywiania zgubimy zbędne kilogramy pod warunkiem trzymania się ściśle zasad diety.

Dieta białkowa podzielona jest na cztery fazy.

Faza pierwsza-przygotowawcza

W tej fazie organizm przestawia się ze spalania węglowodanów na spalanie tłuszczu. Trzymając się zasad nie dopadną Nas ataki głodu i szybko pozbędziemy się niechcianej tkanki tłuszczowej. W tym etapie dozwolone są 3 większe posiłki lub 4-5 mniejszych ale odstęp między nimi nie może przekraczać sześciu godzin. Porcje posiłków mają być miarodajne z apetytem a ilość węglowodanów ograniczamy do 20 gr dziennie. Do produktów dozwolonych należą wszystkie rodzaje mięsa, jajka, ryby, owoce morza, tłuszcze, nisko węglowodanowe warzywa, oliwki ( do 20 sztuk maksymalnie), pasztety oraz sok z cytryny ( 3 łyżki). Natomiast unikać powinniśmy pieczywa, ziemniaków, ryżu, makaronu, chudego nabiału, cukru, owoców oraz kofeiny.

Faza druga-dalsza utrata wagi

Na tym etapie zwiększamy stopniowo ilość spożywanych węglowodanów o 5 gr w stosunku do fazy pierwszej. Po upływie tygodnia dodajemy kolejne 5 gr i stosujemy kolejne siedem dni. Taki cykl powtarzamy do momentu w którym przestaniemy chudnąć. Do dozwolonych produktów należą: biały ser, rośliny strączkowe, produkty pełnoziarniste, owoce oraz warzywa które zawierają skrobię.

Faza trzecia-utrzymanie wagi

W tej fazie stopniowo dodajemy do menu węglowodany około 10 gr tygodniowo do momentu widocznych efektów w odchudzaniu. Ten etap może trwać nawet 2-3 miesiące. Należy jednak pamiętać aby zwiększać ilość węglowodanów stopniowo w przeciwnym razie możemy zacząć tyć.

Faza czwarta-utrzymanie wagi

Na tym etapie zostało już prowadzenie dobrze zbilansowanego oraz zdrowego jadłospisu. Powinniśmy spożywać węglowodany złożone (warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste) a unikać słodyczy, fast foodów oraz żywności przetworzonej dzięki czemu będziemy cieszyć się nienaganną sylwetką oraz dobrym zdrowiem.

Przed rozpoczęciem Diety Atkinsa należy skontaktować się z lekarzem lub dietetykiem albowiem dieta jest uboga w witaminy oraz minerały. W razie potrzeby lekarz może zlecić badania i wprowadzić ich suplementację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to – blog kulinarny 2018