Dieta dr. Esselstyna

Dieta dr. Esselstyna

Dieta dr. Esselstyna gwarancją na zdrowe serce

Niestety osób z chorobami układu krwionośnego jest coraz więcej jednak najgorsze jest to, że coraz więcej śmiertelnych. Coraz częściej winne nie są uwarunkowania genetyczne a zły styl odżywiania. Pewnie część z Nas jest tego świadoma jednak większość podchodzi lekceważąco. Dr Caldwell Esselsyn stworzył dietę, która zagwarantuje zdrowe serce oraz dobre samopoczucie. Dla niedowiarków warto dodać, że dieta oparta jest na dowodach naukowych. Bardzo często jest tak, że nie dbamy o swoje zdrowie. Dopiero gdy dzieje się coś złego reagujemy. Ale przecież wielu chorobom można zapobiegać. Miażdżyca może wyrządzić wiele szkód. Dieta dr. Esselstyna nie tylko pomoże obniżyć poziom złego cholesterolu ale również trwale usunąć nawet zaawansowane zmiany miażdżycowe bez stosowania leków. Wielka szkoda, że nie wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego jak złe odżywianie negatywnie wpływa na Nasze zdrowie oraz ogólne samopoczucie organizmu. Tak chętnie zajadamy się żywnością wysoce przetworzona pełną chemii i ulepszaczy. A może warto zmienić styl życia na zdrowszy? Naprawdę warto.

Główne założenia Diety dr. Esselstyna

Głównym założeniem tej diety jest wprowadzenie do swojego codziennego menu nieprzetworzonej żywności pochodzenia roślinnego natomiast całkowicie zakazane jest spożywanie produktów odzwierzęcych jak mięsa ( także ryby), śmietany, jajek, sera a także jogurtów oraz twarogu. Należy również zapomnieć o fast foodach, żywności wysoko przetworzonej, słodyczach, cukrze, słodzonych napojach, soli oraz używkach jak alkohol, kawa i herbata. Ważne jest również ograniczenie tłuszczów oraz białka na korzyść zdrowych węglowodanów złożonych. Natomiast powinniśmy spożywać duże ilości produktów z pełnego ziarna ( kasz, makaron oraz chleb razowy oraz płatki jednak nie błyskawiczne. Do produktów zakazanych należą również oleje nawet kokosowy, ale możemy dodawać do potraw oliwki, siemię lniane,wiórki kokosowe, mak jak również migdały. Nie należy również zapominać o warzywach zwłaszcza tych zielonych jak rukola, szpinak, jarmuż, sałaty czy tez natka pietruszki. Bardzo ważną sprawą jest spożywanie produktów jak najmniej przetworzonych. Dozwolone jest gotowanie na parze jednak powinien być to krótko trwały proces. Najlepiej jednak w formie surowej. Konieczne będzie polubienie wszelkiego rodzaju sałatek, surówek oraz koktajli warzywno-owocowych. Do produktów, które można poddać obróbce termicznej po uprzednim namoczeniu nalezą różnego rodzaju fasole oraz groch. Reasumując-chcąc mieć zdrowe serce unikając ryzyka zawału jak również miażdżycy warto zastanowić się na przejście na dietę dr. Esselstyna. To naturalna recepta na zdrowie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to – blog kulinarny 2018