Dieta Frutariańska

Dieta Frutariańska

Dieta Frutariańska.

Wpisując w przeglądarkę słowo „dieta” wyskakuje Nam wiele stron. Jednak nie do końca jesteśmy świadomi jak poważny problem stanowi otyłość. Najgorsze jest jednak to, że dotyka coraz częściej dzieci a nie wszyscy dorośli są świadomi zagrożenia jakie niesie ze sobą otyłość. Ale czym jest Frutarianizm? Więc Frutarianizm zwany również fruitarianizmem lub też dietą frutariańską jest odmianą diety wegetariańskiej, należy również wspomnieć, że jest to dieta restrykcyjna. I chociaż Frutarianie podejmując się tej diety przede wszystkim kierują się chęcią utraty nadprogramowych kilogramów jednak wielu z Nich kieruje się również poglądami politycznymi, religijnymi jak również ekologicznymi.

Podstawowe zasady Diety Frutariańskiej.

Jak sama nazwa wskazuje dieta ta opiera się tylko i wyłącznie na spożywaniu owoców a wykluczenia z jadłospisu mięsa, warzyw, produktów zbożowych, pestek oraz nasion a także ryb, mleka i jego przetworów oraz jajek. Jednak niektórzy Frutarianie dopuszczają się odstępstw od zasad diety i spożywając orzechy, pestki słonecznika oraz dyni. Bardzo ważną zasadą dla Frutarian jest spożywanie surowych owoców rosnących na krzewach oraz drzewach, wykluczone jest jedzenie takich, które zerwane skutkowały by śmiercią rośliny. Są również takie osoby, które jedzą wyłącznie owoce, które wcześniej spadły na ziemię. Diety tej nie poleca się każdemu albowiem spożywa się tylko surowe owoce nie poddane obróbce termicznej. Dietetycy oraz lekarze ze sceptyzmem podchodzą do tej diety ze względu na ubogość skłądników odżywczych. Posiłki spożywane są w odstępach 2-3 godzinnych-oczywiście tylko owoce. Należy również spożywać duże ilości płynów(minimum 2 litry dziennie) mowa oczywiście o czystej wodzie, sokach oraz koktajlach owocowych. Dieta Ta nie powinna być stosowana przez dłuzszy czas albowiem może się w sposób niekorzystny odbić na zdrowiu. Owoce dla Frutarian są naturalną żywnością, jednak konieczne jest zwrócenie uwagi na fakt, że owoce dostępne w sklepach nie mają za dużo wspólnego ze zdrową żywnością chociazby przez to, ze są pełne sztucznych nawozów. Dla niektórych może być zaskoczeniem, że spożywają również bakłażany, pomidory oraz ogórki ale tylko dlatego, że potocznie zaliczone są do warzyw natomiast botanicznie do owoców.

Wady oraz zalety Diety Frutariańskiej.

Tak jak w przypadku każdej diety tak też i ta ma wady oraz zalety. Jednak dieta Frutariańska nie jest polecana jako dłuzszy tryb odżywiania. Pozbawiona jest składników odżywczych, kwasów tłuszczowych, białka, wapnia, witamin i minerałów tak bardzo potrzebnych do normalnego funkcjonowania organizmu. Ze względu dostarczenie dużej ilości cukru, może podowować jego znaczne wahania. Co prawda Frutarianie bardzo szybko gubią nadprogramowe kilogramy jednak może to doprowadzić do anoreksji. Bardzo ważne jest aby przechodząc na tą dietę stopniowo zmieniać nawyki żywieniowe. Zabronione jest natychmiastowe odstawienie dotychczas spożywanych pokarmów ponieważ może się to odbić w sposób bardzo niekorzystny na zdrowiu.

Ważne: Dieta Frutariańska zakazana jest osobom starszym, nastolatkom, osobom przewlekle chorym oraz kobietom w ciąży i matkom karmiacym.

Mimo tak wielu wad posiada również zalety. Przede wszystkim jest jedną z najbardziej oczyszczających organizm z toksyn diet, ma wpływ na obniżenie poziomu cholesterolu oraz ciśnienia krwi. Co może okazać się ciekawostką wyostrza zmysł smaku oraz powonienia.

Pamiętajmy, że Dieta Frutariańska nie może być stosowana dłuzej niż dwa-trzy dni. Dobrze również być pod stałą opieką lekarza lub dietetyka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to – blog kulinarny 2018