Dieta jajeczna

Dieta jajeczna

Dieta jajeczna.

Dieta ta określana również jako Dieta Kliniki Mayo należy do bardzo rygorystycznych oraz monotonnych diet oraz niezbyt zdrową. Pozwala na bardzo szybką utratę wagi, nawet do 5 kg w przeciągu zaledwie kilku dni. Według twórców można ją stosować do dwóch tygodni jednak według opinii lekarzy i dietetyków nie powinna być ona stosowana dłużej niż 3-5 dni. Jak sama nazwa wskazuje dieta jajeczna zakłada spożywanie sześciu jajek dziennie. Jednak nie wszyscy powinni po nią sięgać albowiem zakazana jest osobom z wysokim cholesterolem, chorobami serca, wątroby oraz nadciśnieniem. Dzięki spożywaniu jajek, które zawierają pełnowartościowe białko na długo zaspokajamy głód. I mimo że jajka zawierają sporo witamin, mikroelementów oraz nienasycone kwasy tłuszczowe przed rozpoczęciem diety warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem.

Główne zasady stosowania Diety kliniki Mayo.

Jak nietrudno się domyślić dieta ta opiera się głównie na spożywaniu 6 jajek dziennie, po 2 na każdy posiłek. Jako dodatek dozwolone są warzywa oraz niektóre owoce. Bardzo ważne jest spożywanie dużej ilości płynów, minimum 3 litry dziennie (czysta woda niegazowana, słaba herbata oraz kawa. Należy również do maksimum ograniczyć spożywanie węglowodanów a całkowicie zabronione jest spożywanie soli oraz cukru. Zabronione jest również spożywanie produktów pełnotłustych, ziemniaków, roślin strączkowych a także słodyczy. Jako dodatek do jajka możemy pozwolić sobie na odrobinę tłuszczu ( majonez, masło czy też oliwę) ale to w rozsądnej ilości.

Wady oraz zalety diety jajecznej.

Jak każda dieta również i ta ma zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników. Polecana jest szczególnie przez osoby, które chcą szybko zgubić kilka kilogramów. Dla przypomnienia co jest ważne przez zastosowaniem diety Kliniki Mayo warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem, albowiem w wielu przypadkach prowadzi do osłabienia organizmu, nudności, zawrotów głowy oraz trudności z trawieniem. Ubocznym efektem diety jest również rozregulowanie organizmu oraz tak bardzo niechciany efekt jojo.

Przykładowy jadłospis.

Śniadanie:

2 jajka ugotowane na twardo, jabłko a do picia czarna kawa bez cukru.

Obiad:

2 jajka ugotowane na twardo, starta marchewka skropiona sokiem z cytryny oraz herbatka owocowa.

Kolacja:

2 jajka ugotowane na twardo, 1 brzoskwinia oraz herbatka miętowa.

Reasumując dieta jajeczna należy do restrykcyjnych oraz monotonnych diet. Pozwala na pozbycie się zbędnych kilogramów w krótkim czasie. Jednak należy pamiętać, że zawsze przed rozpoczęciem diety warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018