Dieta Low Carb

Dieta Low Carb

Dieta Low Carb.

Dieta Low Carb jest jedną z najbezpieczniejszych diet. Należy do diet nisko węglowodanowych. Jej głównym założeniem jest ograniczenie spożywania węglowodanów ( dzienna dawka około 150 gr) a spożywając większą ilość tłuszczów i białka. Jednak nie tylko pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów ale również pozytywnie wpływa na zdrowie min. obniżając cholesterol, regulując poziom cukru we krwi oraz obniża ciśnienie tętnicze krwi. Należy jednak do diet monotonnych ale doskonałe efekty widać już po kilku tygodniach. Dieta Low Carb traktowana jest przez wiele osób jako styl życia, który nie tylko pozwala uzyskać szczupłą sylwetkę ale również pozytywnie wpływa na zdrowie.

Główne zasady Diety Low Carb.

Zasady diety są określone jasno oraz przejrzyście. Tak jak w przypadku każdej innej diety przestrzeganie ich to krok do osiągnięcia wcześniej zamierzonego celu.

Ważne: Zawsze przed rozpoczęciem diety należy skonsultować się z profesjonalistą – lekarzem lub dietetykiem, który dobierze dietę indywidualnie rozwiewając wszystkie wątpliwości.

Czas przejść do meritum sprawy:

– Przede wszystkim ograniczenie ilości spożywanych węglowodanów,

– Spożywanie odpowiedniej ilości warzyw oraz owoców celem utrzymania odpowiedniej homeostazy kwasowo-zasadowej,

– Spożywanie odpowiedniej ilości dobrych tłuszczów ( jak wiadomo kwasy tłuszczowe nienasycone czuwają nad odpowiednią pracą układu nerwowego),

– Należy pamiętać o witaminach oraz minerałach. Przy diecie nisko węglowodanowej zwiększa się na nie zapotrzebowanie,

– Należy spożywać nieprzetworzone produkty,

– Nie można zapominać o dostarczeniu organizmowi odpowiedniej ilości białka,

– Powinno się spożywać trzy główne posiłki oraz dwie przekąski

Przede wszystkim powinna opierać się na mięsie, nabiale, jajkach, warzywach i owocach, które odkwaszają organizm, rybach, makaronie i brązowym ryżu, kaszy jaglanej słoneczniku oraz ciemnym pieczywie.

Natomiast do zakazanych produktów należą białe pieczywo, ziemniaki, makaron oraz owoce i warzywa, które zawierają duże ilości cukru. Oczywiście również wszystko to co zawiera duże ilości węglowodanów.

Warto również wspomnieć o zaletach które niesie stosowanie diety Low Carb.

Do najważniejszych zalicza się:

– Utratę tkanki tłuszczowej

– Regulację poziomu cholesterolu,

– Wpływa na przyrost masy mięśniowej,

– Regulację poziomu cukru we krwi,

– Pozytywny wpływ na gospodarkę hormonalną,

– Zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych,

– Dodaje energii.

Jak widać zalet tej diety jest wiele. W ramach przypomnienia należy pamiętać aby przed jej zastosowaniem skontaktować się z lekarzem lub dietetykiem. Jednak jedno jest pewne – efekty diety Low Carb z całą pewnością Nas mile zaskoczą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to – blog kulinarny 2018