Dieta Św. Hildegardy z Bingen

Dieta Św. Hildegardy z Bingen

Dieta Św. Hildegardy z Bingen.

Święta Hildegarda założycielka pierwszego żeńskiego klasztoru benedyktyńskiego. Wizjonerka, mistyczka, filozof przyrody. Zajmowała się również ziołolecznictwem. Jest twórcą Diety Orkiszowej zwanej również Dietą Św. Hildegardy. Podstawę tej diety stanowi stara odmiana pszenicy ( orkisz), koper włoski oraz jadalne kasztany. Święta Hildegarda leczyła swoich pacjentów według własnych zaleceń dietetycznych, które opierały się przede wszystkim na produktach naturalnych a głównym składnikiem przyrządzonych potraw był oczywiście orkisz. Z całą pewnością nie trzeba nikogo przekonywać o tym, że natura zawsze daje z siebie to co najlepsze-bez chemii oraz ulepszaczy. Bardzo ważne podczas stosowania diety jest dokładne oraz powolne spożywanie posiłków, bez pośpiechu oraz stresu. Dla nikogo przecież nie jest zaskoczeniem fakt, że konsumując w pośpiechu możemy co najwyżej nabawić się wrzodów żołądka.

Dieta orkiszowa-główne założenia.

Faktem jest, że w dzisiejszych czasach orkisz cieszy się coraz większą popularnością. Wpływa pozytywnie na pracę układu trawienia, wzmacnia odporność oraz wykazuje działanie rozgrzewające. To bogate źródło błonnika który wykazuje zbawienny wpływ na cały układ pokarmowy, składników odżywczych oraz minerałów ( żelazo, potas, krzem). Doskonale również wpływa na detoksykację organizmu. Co ważne zawiera gluten, który jest bardzo dobrze trawiony przez organizm. Dieta oparta na orkiszu nie wywołuje dolegliwości ze strony układu pokarmowego ( wykluczając osoby z celiakią). Jak już wcześniej zostało wspomniane głównym założeniem diety św. Hildegardy jest spożywanie posiłków przygotowanych na bazie orkiszu. Jednak bardzo ważną rolę odgrywa również koper włoski oraz kasztany jadalne. Menu powinno się również opierać na spożywaniu warzyw oraz w ograniczonych ilościach owoców. Zaskoczeniem może być również to, że mistyczka przestrzegała przed jedzeniem surowych owoców i warzyw. Kładła nacisk na poddawanie ich obróbce cieplnej. Nie wolno zapominać o ziołach zarówno w postaci przypraw jak i naparów. Należy również ograniczyć do maksimum spożywanie mięsa ( wyeliminowanie całkowicie wieprzowiny) oraz nabiału. Jednak należy również wspomnieć, że według św. Hildegardy aby cieszyć się dobrym zdrowiem bardzo ważną rolę odgrywa również medytacja, kontakt z naturą, modlitwa i co ważne odpowiedni podział czasu na pracę ale także odpoczynek. Oczywiście nie bez znaczenia jest praca nad wadami takimi jak pycha, zazdrość czy egoizm. Mimo podzielonego zdania na temat Diety Orkiszowej warto wprowadzić orkisz do swojego menu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018