Dynia

Dynia

Dynia

Znamy ją doskonale wszyscy. I chociaż dynia jest hitem sezonu jesiennego warto jednak spożywać ją przez cały rok. Jej właściwości prozdrowotne oraz wartości odżywcze są nie do przecenienia. Cudowne właściwości posiada zarówno miąższ jak i nasiona dyni. I chociaż jej odmian jest wiele warzywo to jest bardzo smaczne i co ważne pełne składników odżywczych, witamin oraz przeciwutleniaczy. Korzystajmy z dobrodziejstw natury najczęściej jak tylko możemy.

Dlaczego warto spożywać dynie?

  • Jest skarbnicą witamin (A, C, PP, witamin z grupy B) oraz minerałów (potasu, magnezu, żelaza, wapnia oraz fosforu),
  • Jest niskokaloryczna,
  • Duża zawartość błonnika pozytywnie wpływ na pracę jelit oraz cały układ pokarmowy,
  • Zawiera niezbędny dla mężczyzn cynk,
  • Doskonała w leczeniu zaparć,
  • Dba o prawidłową perystaltykę jelit,
  • Wykazuje działanie przeciwzapalne oraz moczopędne,
  • Oczyszcza organizm ze szkodliwych produktów przemiany materii,
  • Wzmacnia odporność organizmu,
  • Obniża poziom cholesterolu,
  • Jest naturalnym remedium na pasożyty u dzieci ( nasiona dyni),
  • Chroni przed wolnymi rodnikami,
  • Opóźnia procesy starzenia,
  • Zadba o piękną skórę,
  • W 90% składa się z wody więc doskonale nawadnia,
  • Wykazuje silne działanie przeciwpasożytnicze oraz przeciwwirusowe.

Sposobów na przygotowanie dyni jest wiele. Natomiast suszone pestki będą doskonałym zamiennikiem chociażby tak bardzo pospolitych chipsów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *