Gotowanie na parze

Gotowanie na parze

Gotowanie na parze

Ten sposób przygotowania posiłków wraca znów do mody i bardzo dobrze albowiem gotowanie na parze zaliczane jet do jednego z najzdrowszych sposobów na przygotowanie posiłków. Przygotowując posiłki tą metodą zachowamy maksimum składników odżywczych oraz witamin. Mimo, że coraz więcej osób stara się prowadzić zdrowy styl życia jeszcze spora część osób żywi się fast foodami oraz daniami gotowymi. Warto poświęcić kilka chwil i przygotować dania na parze pełne nie tylko smaku ale również zdrowia.

Jakie produkty nadają się do gotowania na parze?

Tak naprawdę nie ma żadnych ograniczeń. Do gotowania na parze nadają się wszystkie warzywa łącznie ze szpinakiem. Musimy pamiętać aby były świeże i bez żadnych skaz. W ten sposób możemy przygotować również wszystkie gatunki ryb ( skrapiamy je sokiem z cytryny) oraz niektóre mięsa. Powinniśmy wybierać przede wszystkim drób oraz cielęcinę. Powinniśmy tylko pamiętać aby mięso było pokrojone na równe porcje. Ważne jest to, że dania przyrządzone na parze są przede wszystkim mniej tłuste, lekkostrawne oraz zachowują wszystkie cenne składniki odżywcze. Te osoby, które nigdy nie próbowały tego sposobu przygotowania dań niech żałują. Ten smak, zapach- kwintesencja smaku oraz aromatu. Dlatego też szybko trzeba nadrobić straty. Ten kto raz spróbuje gotowania na parze nie zrezygnuje z niego już nigdy.

Ciekawostką może być również fakt, że gotując warzywa w tradycyjny sposób pozbawiamy je w 70% witaminy C oraz witamin z grupy B. Gotowanie na parze pomaga zachować to co najcenniejsze i najwartościowsze. Jedyne o czym musimy pamiętać to to aby nie dodawać ani tłuszczu ani soli.

Sposób przygotowania potraw to połowa sukcesu

Bez dwóch zdań tak. Nawet najzdrowsze produkty przygotowane na głębokim tłuszczu spowodują utratę drogocennych właściwości. Nie zapominajmy o tym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018