Inulina

Inulina

Inulina

Inulina należy do naturalnie występujących wielocukrów. Znajdziemy ją przede wszystkim w warzywach i owocach takich jak banany, por, czosnek cebula czy karczochy. Jest również naturalnym prebiotykiem który wpływa na wzrost korzystnej flory bakteryjnej jelit. Może również zastąpić popularne słodziki. Znalazła również szerokie zastosowanie w kuchni ale co ważne wykazuje wiele cennych właściwości prozdrowotnych. Jakich? O tym w dalszej części artykułu.

Dlaczego warto stosować inulinę?

  • Jest doskonałym źródłem błonnika,
  • Przyczynia się do prawidłowego rozwoju flory bakteryjnej,
  • Wzmacnia układ odpornościowy,
  • Wpływa na poprawę przemiany materii,
  • Zapobiega zaparciom,
  • Co ważne zapobiega również szybkiej utracie wody,
  • Zapewnia uczucie sytości,
  • Zapobiega infekcjom,
  • Wspomaga odchudzanie,
  • Normalizuje poziom cukru we krwi,
  • Korzystnie wpływa na skórę oraz wątrobę,
  • Zapobiega chorobom nowotworowym,
  • Wpływa na obniżenie poziomu złego cholesterolu.
Jak stosować inulinę?

Bez problemu możemy jej użyć jako zagęszczacz zup i sosów. Możemy ją również pić jako błonnik. A czy warto ją używać? Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami. Pamiętajmy tylko, że natura zawsze daje Nam z siebie co najlepsze!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *