Jajka

Jajka

Jajka

Na twardo na miękko, do barszczu czy na Wielkanocnym stole. Dawniej uważano, że są bardzo zdrowe. Później okrzyknięto je niezdrowymi ze względu na cholesterol. I chociaż do dnia dzisiejszego zdania są podzielone jedno jest pewne. Warto je spożywać albowiem zawierają wiele substancji, które pozytywnie wpłyną na Nasze samopoczucie oraz zdrowie – oczywiście z umiarem.

Powody dla których warto wprowadzić jajka do swojego jadłospisu

Musimy wiedzieć, ze jajka są przede wszystkim źródłem pełnowartościowego białka, które jest bardzo łatwo przyswajane przez Nasz organizm. Co ważne białko to zawiera w sobie aminokwasy które niestety organizm nie potrafi sam wyprodukować w odpowiednich ilościach. Jajko jest również bogatym źródłem witamin ( A, D, E, K, witamin z grupy B ) oraz minerałów takich jak potas, magnez, wapń, żelazo, fosfor, selen i cynk. Dzięki zawartości kwasów Omega 3 oraz lecytyny wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu. Żółtko jajka zawiera również luteinę i beta karoten, które pozytywnie wpływają na wzrok. Należy również koniecznie wspomnieć, że zawiera antyoksydanty, które zapobiegają rozwojowi chorób nowotworowych. Zawartość choliny przyczyni się do prawidłowego funkcjonowania mózgu. Ku zaskoczeniu wielu z Nas jajko sprzyja również odchudzaniu poprzez stabilizację poziomu cukru we krwi a co za tym idzie uczucia sytości przez dłuższy czas.

Reasumując

Jajka warto wprowadzić do swojego jadłospisu na stałe oczywiście pamiętając aby spożywać je z umiarem. Zresztą wszystkie produkty nawet te najzdrowsze używane w nadmiarze mogą zaszkodzić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *