Jak dobrze ułożyć dietę odchudzającą?

Jak dobrze ułożyć dietę odchudzającą?

Jak dobrze ułożyć dietę odchudzającą?

Mimo, że temat ten jest dobrze znany zwłaszcza przez Panie wiele osób popełnia podstawowe błędy. Zazwyczaj słyszymy „Jedz mniej i ruszaj się więcej” to na pewno schudniesz. Ale czy to wystarczy? Czy to jest właśnie klucz do sukcesu? „Skuteczne odchudzanie to zdrowe odżywianie” i o tym nigdy nie powinniśmy zapominać. Jednak przeszukując strony internetowe tak bardzo kuszą Nas „Diety cud”. Przecież w krótkim czasie stracimy nadprogramowe kilogramy. Owszem stracimy ale po pierwsze kosztem zdrowia ponieważ diety restrykcyjne nie dostarczają organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych, witamin oraz minerałów. A po drugie efekt jo-jo gwarantowany. Ułożenie odpowiedniej diety naprawdę nie jest zadaniem trudnym i niewykonalnym. Wystarczy wyeliminować złe nawyki żywieniowe oraz wprowadzić zasady zdrowego odżywiania a będziemy cieszyć się nie tylko doskonałą figurą ale również dobrym zdrowiem.

Podstawowe zasady zdrowej diety

  • Unikajmy restrykcyjnych diet. Może i pomogą w krótkim czasie pozbyć się „tłuszczyku” ale z całą pewnością odbiją się w sposób niekorzystny na zdrowiu. Po zakończeniu takiej diety efekt jo-jo gwarantowany.
  • Bardzo ważną rolę odgrywa systematyczność posiłków. Powinniśmy spożywać regularnie 4-5 posiłków dziennie. Przekonamy się sami, że jedząc częściej – chudniemy. Porcje nakładane na talerz nie powinny być duże. Nie jedzmy w pośpiechu tylko dokładnie przegryzajmy każdy kęs.
  • Nigdy nie możemy zapominać o śniadaniu. Jest one najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, który ma dodać Nam i na cały dzień.
  • Spożywajmy produkty świeże, zdrowe i nieprzetworzone. Tak zwane „jedzenie śmieciowe oraz słodkie napoje” idą w zapomnienie. Dostarczając organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych, witamin oraz minerałów nie tylko będziemy cieszyć się nieskazitelną figurą ale również dobrym zdrowiem. Dostarczając „paliwa” będziemy tryskać energią i zachwycać również wyglądem. Przecież „Jesteśmy tym co jemy”.
  • Spożywajmy produkty białkowe albowiem przyspieszają metabolizm, zapewniają poczucie sytości a co ważne ograniczają utratę tkanki mięśniowej. Powinniśmy sięgać po ryby morskie, podroby, drób, twaróg, jajka kurze oraz wołowinę.
  • Nasza dieta powinna być również bogata w warzywa oraz owoce to one są skarbnicą składników odżywczych.
  • Korzystajmy z kalkulatorów oraz tabel. Organizm musi być zaopatrzony w odpowiednią ilość białka, węglowodanów oraz tłuszczu.

Nie zapominajmy, że skuteczna dieta to racjonalna i zdrowa dieta. Wyznaczmy sobie cel i skutecznie ale stopniowo dążmy do niego. Przecież „ Nie od razu Rzym zbudowano”. Troszkę chęci, wysiłku oraz samozaparcia z Naszej strony a wymarzona sylwetka będzie na wyciągnięcie ręki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018