Jak przeżyć Święta bez niestrawności?

Jak przeżyć Święta bez niestrawności?

Jak przeżyć Święta bez niestrawności?

Święta Bożego Narodzenia są pięknym oraz wyjątkowym czasem dla Nas Wszystkich. W biegu dnia codziennego nie mamy tyle czasu aby poświęcić go rodzinie, bliskim i przyjaciołom. Podczas Świat możemy cieszyć się ze wspólnie spędzonych chwil w ciepłym gronie rodzinnym. Pięknie ubrana choinka na której błyszczą bombki oraz migocą lampki, w tle słychać kolędy. Dom pełen bliskich oraz pięknie przygotowany stół przy którym usiądziemy Wszyscy podzielić się opłatkiem. Jednym słowem magiczny czas. Ale… No właśnie – stół ugina się od potraw i ciast. Jak sobie odmówić kolejnej porcji pierogów, kolejnego krokieta czy też „kuszącego” kawałka serniczka?

Ciężko a nawet bardzo ciężko. Wielu z Nas „objada”się bez opamiętania ale niestety Nasz żołądek, wątroba oraz trzustka z całą pewnością odczują to i dadzą o sobie znać. Nikt nie mówi aby nie skosztować tych aromatycznych dań ale róbmy to z głową.

Jak jeść aby się nie przejeść?

Przede wszystkim nie stosujmy całodziennej głodówki w oczekiwaniu na kolację Wigilijną. Dla organizmu spożycie przysłowiowej „tony” jedzenia będzie szokiem. Spożywanie niektórych potraw Wigilijnych zwłaszcza tych tłustych i ciężkostrawnych poskutkuje nie tylko przyrostem wagi ale również w niekorzystny sposób odbije się na Naszym zdrowiu powodując bóle brzucha, niestrawność czy wzdęcia. Istnieje kilka prostych sposobów aby uniknąć tych przykrych dolegliwości. Pamiętajmy, że aby potrawy były smaczne nie muszą być tłuste. Dobrym pomysłem ( chociaż większość z Nas podaje go jako pierwszy posiłek) jest spożycie barszczu czerwonego, który należy do dań tradycyjnych. Najlepiej oczywiście jakby był przygotowany w domowych pieleszach. Nie dość, że buraki są bardzo zdrowe oraz pełne witamin i minerałów to zjedzenie tej zupy wypełni Nasz żołądek dzięki czemu spożyjemy mniej ciężkostrawnych potraw. Warto również pokusić się o rybę po grecku otoczoną dużą ilością warzyw. Przygotowując posiłki używajmy jak najwięcej przypraw min. majeranku, kminku, imbiru czy też chili. Przyprawy te korzystnie wpłyną na układ pokarmowy i na trawienie. Starajmy się wybierać chudsze produkty. Przecież chudsze nie znaczy gorsze a z całą pewnością jest zdrowsze.

Pamiętajmy, że wszystko zależy od Nas. Spożywajmy mniejsze porcje i dokładnie je przegryzajmy. To naprawdę jest bardzo ważne. Jednym słowem zachowajmy umiar i rozsądek aby w pełni cieszyć się Magią Świat Bożego Narodzenia bez rozstroju żołądka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *