Jak się zdrowo odżywiać?

Jak się zdrowo odżywiać?

Jak się zdrowo odżywiać?

Bardzo ważną rolę odgrywa odpowiednio zbilansowana dieta oraz właściwy dobór pokarmów. Nasz organizm aby mógł normalnie i prawidłowo funkcjonować potrzebuje odpowiedniego odżywiania. Wielu z Nas niestety podchodzi lekceważąco do tego tematu, odkłada na później. Jednak nie tędy droga. Żyjemy tu i teraz – organizm potrzebuje na bieżąco składników odżywczych, witamin oraz minerałów, których mu zazwyczaj brakuje. Pamiętajmy, że wcześniej czy też później na pewno przypomni Nam o tym osłabieniem, słabą odpornością a niejednokrotnie czymś znacznie poważniejszym. Zadbajmy o swoje zdrowie. Zadbajmy o siebie bo naprawdę warto!!!

Podstawowe zasady zdrowego odżywiania

Bardzo ważną rolę odgrywa odpowiednia ilość posiłków. Zazwyczaj jest tak, że rano w pośpiechu wybiegamy z domu zapominając o śniadaniu. W pracy zjemy coś na szybko zazwyczaj niezdrowego i dopiero po powrocie do domu objadamy się . Tak nie wolno. Powinniśmy spożywać dziennie od 3 do 5 posiłków. Odstęp między nimi nie powinien przekraczać 3 godzin. Na talerzu porcje powinny być na tyle duże abyśmy się najedli ale co ważne nie przejedli. Systematyczność sprawi, że organizm nie będzie odkładał tłuszczyku ponieważ zużywa dostarczoną energię wraz z posiłkiem.

Co ze spożywaniem mięsa?

Wielu z Nas często staje przed dylematem ile razy w tygodniu powinniśmy je spożywać. Tak więc mięsne danie powinno się znaleźć na talerzu 3 razy w tygodniu. Norma ta dotyczy oczywiście osób zdrowych albowiem u cukrzyków powinno występować częściej, natomiast u osób mających problem z nerkami rzadziej. W razie wątpliwości warto zasięgnąć porady dietetyka lub lekarza, który indywidualnie dobierze dietę.

Ryby

Ten rodzaj pożywienia jest bogatym źródłem kwasów DHA, które korzystnie wpływają na pracę mózgu. W Naszym menu powinny zagościć dwa razy w tygodniu. Musimy jednak pamiętać, że ogromne znaczenie odgrywa ich jakość. Najlepiej gdyby były to ryby oceaniczne oraz morskie. Natomiast jeżeli zaopatrujemy się w ryby hodowlane, róbmy to ze sprawdzonego źródła.

Co z owocami i warzywami?

Tutaj tak naprawdę nie ma ograniczeń. Powinniśmy je spożywać 5 razy dziennie skupiając swoja uwagę przede wszystkim na warzywach (które są bogatym źródłem cennych witamin, minerałów, przeciwutleniaczy oraz błonnika który zapewnia uczucie sytości oraz zbawiennie wpływa na cały układ pokarmowy). Dobrze spożywać je w postaci surowej, nieprzeworzonej gdyż wtedy nie utracimy drogocennych właściwości. Warzywa najlepiej dodawać do każdego posiłku w postaci surówek czy sałatek.

Tych kilka jakże prostych zasad pozwoli cieszyć się Nam dobrym zdrowiem oraz nieskazitelną sylwetką. To naprawdę nic trudnego. Troszkę chęci i samozaparcia a odpowiedni styl odżywiania „ wejdzie Nam w krew „.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018