Jak w prosty sposób zmienić nawyki żywieniowe

Jak w prosty sposób zmienić nawyki żywieniowe?

Jak w prosty sposób zmienić nawyki żywieniowe?

To w jaki sposób się odżywiamy wpływa nie tylko na Nasze zdrowie ale również wygląd oraz samopoczucie. Gdy waga pokazuje znacznie ponad normę a samopoczucie zaczyna się pogarszać zastanawiamy się nad zmianą stylu odżywiania. Na początku oczywiście zapał ogromny jednak z biegiem upływu dni poddajemy się. Zmiana nawyków żywieniowych nie oznacza przecież przejścia na restrykcyjną dietę oraz rezygnacji ze wszystkiego co uważamy za smaczne. Nikt nie powiedział, ze początki będą łatwe ale zaczynajmy małymi kroczkami. Na początku zrezygnujmy ze słodyczy, słodkich napojów gazowanych czy podjadania między posiłkami. Nowy styl odżywiania wprowadzajmy stopniowo a z biegiem dni zauważymy jak ogromne zmiany wniósł nie tylko do poprawy Naszego zdrowia ale również samopoczucia oraz wyglądu. Sylwetka jakby szczuplejsza a i zadyszki nie mamy wchodząc po schodach. Nowe nawyki żywieniowe tak „ wejdą Nam w krew”, że staną się Naszą codziennością.

Od czego zacząć?

Sposobów na zmianę nawyków żywieniowych jest wiele.

Oto kilka z nich:

Zazwyczaj zmianę nawyków żywieniowych kojarzymy z wykluczeniem z jadłospisu wszystkiego co lubimy. Nie jest tak do końca. Wystarczy wybierać produkty pełnoziarniste, pełne błonnika dzięki czemu będziemy czuli się bardziej syci. Cukier zamieńmy na miód a ulubione słodycze na bakalie lub też gorzką czekoladę. Dobrze również aby pamiętać o regularności posiłków. Lepiej zjeść mniej a częściej.

Odpowiednie nawodnienie organizmu

O tym, ze picie wody jest konieczne i bardzo ważne dla organizmu nie trzeba przypominać nikomu. Powinniśmy wypijać minimum 1/5 litra dziennie. Najlepiej aby to była czysta woda niegazowana, herbatki ziołowe, owocowe oraz zielona herbata. Za często niestety sięgamy na półki sklepowe po wody smakowe. Są pełne konserwantów, które z całą pewnością nie przyczynia się do zachowania dobrego zdrowia a tym bardziej szczupłej sylwetki. Doskonałą alternatywą może być czysta niegazowana woda z dodatkiem świeżej mięty i cytryny. Nie tylko doda energii ale również orzeźwi.

Przyspieszenie pracy metabolizmu

Dobrze wiemy, że im szybciej pracuje Nasz metabolizm tym łatwiej utrzymać szczupłą sylwetkę. Spożywając określone produkty możemy w naturalny sposób poprawić jego pracę. Mowa o ostrych przyprawach, papryczce chili, zielonej herbacie oraz awokado.

Mimo zmiany nawyków żywieniowych które z cała pewnością wyjdą Nam na dobre nie możemy zapominać o aktywności fizycznej. To taka „wisienka na torcie”, która nie tylko przyspieszy metabolizm ale również pomoże w osiągnięciu wymarzonej talii osy.

Pamiętajmy, że początki zawsze nie są łatwe ale bądźmy wytrwali oraz konsekwentni a w niedługim czasie zauważymy jak wiele pozytywów wniosła zmiana nawyków żywieniowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018