Jak zapanować nad atakami głodu?

Jak zapanować nad atakami głodu?

Jak zapanować nad atakami głodu?

Ciągłe życie w pośpiechu, zła dieta to wszystko wpływa na ataki głodu z którymi boryka się niestety coraz więcej osób. Ale czy naprawdę nie jesteśmy w stanie tego zmienić. Czy mimo codziennej pracy oraz obowiązków nie wygospodarujemy czasu na przygotowanie oraz spożywanie regularnych posiłków? Przecież nie musimy spędzać godzin w kuchni. Jeżeli sami nie mamy pomysłu na przygotowanie zdrowych posiłków w krótkim czasie w internecie jest ich ogrom. Wystarczy tylko po nie sięgnąć. Niejednokrotnie podejmujemy się diet jednak tylko „podejmujemy” albowiem Nasz zapał szybko mija a wracając do domu „pochłaniamy” ogromne ilości jedzenia nie wspominając już, że bardzo niezdrowo. Nie tędy droga. Chyba najwyższa pora to zmienić.

Jak poradzić sobie z atakami „wilczego głodu”?

Musimy zrozumieć, że przede wszystkim przyczyną ataków głodu jest niewłaściwe odżywianie w ciągu dnia. Rano wstając do pracy zazwyczaj robimy wszystko w pośpiechu. O przygotowaniu pożywnego śniadania nie ma mowy-no bo kiedy. W pracy w chwili przerwy dosłownie zapychamy się słodyczami lub fast foodami gdy tylko znajdziemy na to chwilę. Nie tędy droga. Nasz organizm aby mógł podołać obowiązkom dnia potrzebuje „ paliwa”. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy wychodzić z domu bez śniadania, przecie to właśnie ono jest najważniejszym posiłkiem który ma dać Nam energię na cały dzień. Pod koniec pracy jedyną myślą jaka chodzi po głowie jest „co zjemy”. Niestety po powrocie zapychamy się . Za ataki głodu winą możemy obwinić siebie samych. Wynika to z nieregularnego i niezdrowego odżywiania. Organizm aby mógł normalnie funkcjonować potrzebuje składników odżywczych, witamin oraz minerałów których My mu po prostu nie dostarczamy.

Jak zapanować nad wilczym apetytem?

Odpowiedź jest bardzo prosta.

Przede wszystkim :

  • Nie możemy nigdy wychodzić z domu bez śniadania. Jest ono najważniejszym posiłkiem, który ma Nam dostarczyć energii na cały dzień,
  • Bardzo ważną rolę odgrywa również zbilansowanie posiłków. Dostarczenie odpowiedniej ilości błonnika zapewni nie tylko uczucie sytości ale również pozytywnie wpłynie na pracę jelit;
  • Regularność posiłków to podstawa ( powinniśmy spożywać nawet do 5 posiłków dziennie),
  • Konieczne jest również odpowiednie nawodnienie organizmu. Powinniśmy wypijam minimum 2,5 -3 litry płynów. Zapobiegnie to nie tylko atakom wilczego głodu ale również odwodnieniu,
  • Zadbajmy o spokojny sen,
  • Wykluczmy z Naszej diety produkty o wysokim indeksie glikemicznym,
  • W miarę możliwości unikajmy również stresu. Wiele osób w sytuacjach nerwowych objada się bez ograniczeń.

Jak widać aby uniknąć ataków głodu nie potrzeba wiele wysiłku z Naszej strony. Pamiętajmy aby dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych ponieważ bez nich nie będzie w stanie zdrowo funkcjonować. A gdy już strasznie dopadnie Nas ochota na słodkie sięgnijmy po marchewkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018