Kania

Kania

Kania

Kania czubajka bo taka jest właściwa nazwa jest cenionym grzybem leśnym. Możemy o niej usłyszeć także pod nazwą sowy lub parasolnika. Od wielu wielu lat drobne kapelusze sowy są panierowane i smażone na tłuszczu, wykorzystuje do gulaszy oraz zup. Z pewnością wielu z Nas nazywa kanie „schabowymi z grzybów”. Spotkać kanie możemy od czerwca do lipca przede wszystkim na łąkach oraz obrzeżach lasów. Miąższ ma lekko orzechowy smak. Kanie zazwyczaj rosną samotnie jednak przy bardzo sprzyjających warunkach możemy je spotkać w skupiskach.

Dlaczego warto jeść kanie?

Chociaż grzyb ten w 80% składa się z wody zawiera wiele cennych składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Pospolita sowa jest bogatym źródłem witamin przede wszystkim witaminy A, D, E, C, PP, witaminy z grupy B oraz minerały takie jak potas, żelazo, fosfor i mangan. Zawiera również spore ilości błonnika który nie tylko pozytywnie wpływa na pracę jelit ale również całego układu pokarmowego. Pamiętajmy jednak, że błonnik zawarty w grzybach zawiera także chitynę dlatego też ogólnie grzyby zakazane są dzieciom. Warto wspomnieć, że kanie są niskokaloryczne dlatego też chętnie wykorzystywane są w kuchni przez wegetarian. Koniecznie należy wspomnieć, ze częścią jadalna grzyba jest kapelusz.

Ważne:

Niestety zdarza się tak że sowa mylona jest ze śmiertelnie trującym grzybem – muchomorem zielonawym. Dlatego też gdy nie jesteśmy pewni poprośmy znawcę grzybów o ocenę w przeciwnym razie spożycie grzyba może być śmiertelne w skutkach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *