Kasza jaglana - zdrowie w naturze

Kasza jaglana – zdrowie w naturze

Kasza jaglana – zdrowie w naturze

Kasza ta należy do bardzo zdrowych oraz wartościowych produktów. Jest jedną z najstarszych kasz. Otrzymywana z prosa zawiera wiele cennych witamin oraz pierwiastków. Spożywana regularnie może wnieść wiele dobrego do organizmu. Jednak ostatnio trochę zapomniana a wielka szkoda. I mimo że należy do produktów kalorycznych spożywana z umiarem nie powoduje przybierania na wadze. Co ważne nie uczula albowiem nie zawiera glutenu. Bez problemu mogą ją spożywać osoby będące na diecie bezglutenowej. Z całą pewnością kasza jaglana powinna się znaleźć na stałe w Naszym menu. Przecież w „ Naturze siła drzemie” więc korzystajmy z niej jak najczęściej.

Dlaczego warto spożywać kaszę jaglaną?

Zalet spożywania kaszy jaglanej jest wiele. Jest już wcześniej zostało wspomniane to bogate źródło witamin z grupy B a także witaminy A, C, K i E. Co ważne dostarczy organizmowi drogocennych pierwiastków ( potas, magnez, żelazo i wapń). Działa zasadotwórczo oraz posiada drogocenne substancje odtruwające. Nie należy również zapominać, że zawiera antyoksydanty, krzemionkę oraz lecytynę, która wzmacnia pamięć. Wiele osób uważa, że przygotowanie kaszy jaglanej nie jest proste albowiem słyszy się, ze po ugotowaniu ma gorzkawy smak. Temu też można zaradzić. Aby ugotować kaszę jaglaną na sypko należy na 1 jej szklankę dać 2,5 szklanki wody. Gotować do momentu aż całkowicie wchłonie płyn. Po tym czasie dobrze naczynie zawinąć np. w koc i pozostawić na godzinkę. Dobrym sposobem na pozbycie się goryczki jest przed gotowaniem przelać kaszę obficie zimną oraz gorącą wodą jak również namoczyć ją na kilka godzin w wodzie z dodatkiem soku z cytryny. Naprawdę warto włączyć kaszę jaglaną do swojej kuchni. Doskonale komponuje się z mięsami ale również jest bardzo często wykorzystywana jako składnik sałatek oraz deserów.

Wpływ kaszy jaglanej na zdrowie

  • Wykazuje działanie zasadotwórcze,
  • Reguluje poziom wody oraz cholesterolu w organizmie,
  • Oczyszcza wątrobę,
  • Wpływa na poprawę pamięci oraz koncentracji,
  • Posiada właściwości antywirusowe,
  • Wpływa na zmniejszenie stanu zapalnego błon śluzowych.

Jak widać pozytywów ze spożywania kaszy jaglanej jest wiele. Warto wprowadzić ja na stałe do swojego menu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to – blog kulinarny 2018