Komosa ryżowa

Komosa ryżowa

Komosa ryżowa

Komosa ryżowa(quinoa) jet rośliną uprawianą od prawie pięciu tysięcy lat w Ameryce Południowej. Nie bez powodu nazywaną ją „matką zbóż”.Stanowiła podstawę żywienia Azteków oraz inków. Mimo małej popularności zyskuje coraz to większą rzeszę zwolenników zwłaszcza wśród osób z nietolerancją glutenu oraz będących na dietach bezmięsnych. Komosa ryżowa zawiera wiele składników odżywczych potrzebnych do zachowania dobrego zdrowia. Wykazuje również właściwości prozdrowotne. Jakie? O tym przeczytacie w dzisiejszym artykule.

Dlaczego warto włączyć komosę do swojego jadłospisu?

Komosa to:

  • Jest bogatym źródłem pełnowartościowego białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz błonnika, który pozytywnie wpływa na cały układ pokarmowy,
  • To skarbnica witamin (A, E, witamin z grupy B) oraz minerałów takich jak potas, magnez , fosfor w mniejszych ilościach żelazo, sód oraz wapń,
  • Jest produktem wolnym od glutenu,
  • Chroni organizm przed działaniem wolnych rodników,
  • Jest silnym antyoksydantem który zapobiega powstawaniu chorób nowotworowych oraz ogranicza przerzuty do innych narządów,
  • Obniża poziom złego cholesterolu a co za tym idzie zmniejsza ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego,
  • Obniża poziom cukru we krwi,
  • Posiada niski indeks glikemiczny.

Gotowana komosa smakiem przypomina kuskus. Jest doskonałą alternatywa kasz oraz ryżu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *