Mąka lniana

Mąka lniana

Mąka lniana

O tym, ze siemię lniane jest bardzo zdrowe i powinno się znaleźć w zdrowej diecie wie wielu z Nas. A co z mąką lnianą? Mimo, ze nie jest bardzo znana zawiera wiele cennych składników odżywczych. Jest również produktem wolnym od glutenu dlatego też powinny po nią sięgać zwłaszcza osoby z nietolerancją glutenu. Stanowi doskonały zamiennik zwykłej maki ale również nadaje się jako dodatek do musli, jogurtów czy koktajli. Charakteryzuje się sypką teksturą oraz delikatnym smakiem. Używanie maki lnianej z cała pewnością może przynieść wiele korzyści dla Naszego organizmu. Czy nie warto spróbować?

Właściwości maki z siemienia lnianego

  • Jest bogata w aminokwasy, które korzystnie wpływają na wzrok, skórę oraz biorą udział w regulowaniu gospodarki hormonalnej,
  • To źródło witaminy E, witamin z grupy B oraz minerałów takich jak wapń, magnez,żelazo, fosfor oraz miedz i cynk,
  • To skarbnica błonnika, który nie tylko korzystnie wpływa na pracę jelit ale również na cały układ pokarmowy,
  • Zapewni uczucie sytości na dłużej dlatego też polecana jest osobom będącym na dietach,
  • Jest wolna od glutenu,
  • Zmniejsza ryzyko występowania chorób nowotworowych,
  • Zapobiega zaparciom oraz biegunkom,
  • Łagodzi objawy menopauzy,
  • Reguluje poziom cholesterolu oraz cukru we krwi,
  • Ochroni organizm przed działaniem wolnych rodników,
  • Korzystnie wpłynie na błony śluzowe przewodu pokarmowego,
  • Pomocna w dolegliwościach jelitowych,
  • Korzystnie wpłynie na pamięć oraz koncentrację,
  • Wzmocni układ odpornościowy.

Jak ją stosować?

Jak już wcześniej zostało wspomniane jest doskonałym zamiennikiem zwykłej maki. Doskonale sprawdzi się do wypieku pieczywa, naleśników, pierogów, ciast a także jako dodatek do musli, koktajli oraz musli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sixteen − thirteen =