Maślanka

Maślanka

Maślanka

Dzisiaj kolejny artykuł o nabiale a dokładniej o dobroczynnym wpływie maślanki na Nasz organizm. Może na początku warto wytłumaczyć czym jest owa maślanka. Mianowicie jest „produktem ubocznym” przy produkcji masła chociaż w produkcji przemysłowej jest pozyskiwana w inny sposób. Jednak bez względu na to jak powstaje warto ja polubić i wprowadzić do swojego menu albowiem jest bogactwem witamin z grupy B oraz wielu minerałów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ten napój mleczny doskonale smakuje z owocami ale również wykorzystywana jest przy robieniu ciast, naleśników czy placuszków. Charakteryzuje się orzeźwiający, łagodnym orzechowo-śmietankowym smakiem. Doskonale też gasi pragnienie w upalne dni jednak pewnie wielu z Nas o tym doskonale wie. Pewnie nie wszyscy ja lubią ale warto się z nią „zaprzyjaźnić” albowiem korzyści z jej spożywania jest wiele.

Wartości odżywcze oraz właściwości prozdrowotne maślanki

Jak już wcześniej wspomniano napój ten jest bogaty w witaminy z grupy B oraz wielu minerałów. Jest również naturalnym probiotykiem, który zadba o prawidłową florę bakteryjną jelit. Koniecznie należy również wspomnieć, że wypicie szklanki tego napoju dostarcza 30% dziennego zapotrzebowania na wapń. A jak wiadomo pierwiastek ten jest niezbędny dla kości oraz zębów.

Wiele osób odczuwa dyskomfort po spożyciu produktów mlecznych. Maślanka wskazana jest szczególnie Im albowiem nie wywołuje żadnych problemów żołądkowych. Dzięki zawartości bakterii kwasu mlekowego zapobiega wielu chorobom albowiem zwalcza drobnoustroje. Wzmacnia również układ odpornościowy. Pozytywnie wpływa na perystaltykę jelit, zapobiega zatruciom oraz ułatwia trawienie. Polecana jest również osobom borykającym się ze zgagą.

Ciekawostka może być fakt, że maślanka polecana jest również osobom będącym na dietach odchudzających. Nie tylko pomoże w pozbyciu się zbędnych kilogramów ale również dostarczy organizmowi wielu witamin i minerałów. Dzięki zawartości lecytyny pozytywnie wpływa na pamięć oraz koncentrację, wspomaga pracę wątroby oraz spowalnia proces starzenia się komórek.

O dobroczynnym wpływie spożywania maślanki można pisać wiele. Czy nie warto się skusić na wprowadzenie jej do swojego menu na stałe? Odpowiedzcie sobie sami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *