Odporność na szóstkę z plusem

Odporność na szóstkę z plusem

Odporność na szóstkę z plusem

Katar, ból głowy, kaszel to tylko nieliczne z objawów męczącego Nas przeziębienia. Zazwyczaj winą obarczamy pogodę. Ale czy słusznie? No właśnie -to nie wina pogody a słabego układu immunologicznego. Gdy mamy słabą odporność częściej łapiemy różnego rodzaju infekcje. Jednak nie ma co płakać nad przysłowiowym „rozlanym mlekiem” albowiem wystarczy wprowadzić kilka małych zmian by cieszyć się dobrym zdrowiem oraz mocną odpornością.

Jak wzmocnić w naturalny sposób odporność?

Przede wszystkim konieczna będzie zmiana trybu życia. Koniec z fast foodami oraz daniami gotowymi. One z całą pewnością nie pomogą wręcz odwrotnie. Zmiana nawyków żywieniowych z pewnością wyjdzie Nam na dobre. Starajmy się spożywać jak najwięcej warzyw ( min. czosnek, cebula, buraki, szparagi, szpinak oraz z rodziny kapustnych) oraz owoców, które nie tylko dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych, witamin oraz minerałów ale również wzmocnia odporność. Wiele z nich wykazuje działanie przeciwzapalne oraz przeciwwirusowe-jednym słowem działają jak antybiotyk. Wielu z Nas wychodzi z domu bez śniadania. To duży błąd. Po pierwsze organizm nie dostaje porcji „paliwa” aby poradzić sobie z codziennymi obowiązkami – zapominając o tym najważniejszym posiłku nie ma siły do walki z wirusami oraz bakteriami. Dobrze skomponowane śniadanie powinno być sycące, rozgrzać Nas i dostarczyć energii na cały dzień. Bardzo ważną rolę odgrywają witaminy oraz minerały, których niestety większość z Nas ma ogromny deficyt. Spożywajmy jak najwięcej ryb, chudego mięsa, pestek słonecznika, orzechów oraz roślin strączkowych. Nie zapominajmy również o surówkach i sałatkach najlepiej ze świeżych warzyw i owoców. Zadbajmy również o to aby w posiłkach było jak najwięcej produktów bogatych w witaminę A, C oraz witaminy z grupy B. Gdy za oknami brak słońca zadbajmy także o dostarczenie organizmowi witaminy D zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Podstawowym błędem jaki popełniamy jest nieodpowiednia ilość posiłków. Wielu z Nas uważa, że obfity obiad w zupełności wystarczy. Nic bardziej mylnego. Powinniśmy zjeść mniej ale częściej. Nie możemy zapominać również o aktywności fizycznej. Nie tylko wzmocni odporność ale również poprawi Naszą kondycję.

Reasumując

Naprawdę nie potrzeba wiele wysiłku aby cieszyć się dobrym zdrowiem oraz wysoka odpornością. Wystarczy nieco zmienić swój styl życia. Czy to tak wiele? Chyba nie. Zadbajmy o siebie puki czas bo przecież lepiej zapobiegać niż leczyć!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018