Odwieczna prawda - jesteś tym co jesz !!!

Odwieczna prawda – jesteś tym co jesz !!!

Odwieczna prawda-jesteś tym co jesz !!!

Aby organizm mógł normalnie i zdrowo funkcjonować konieczne jest dostarczenie mu wszystkich niezbędnych składników odżywczych witamin oraz minerałów. Brak odpowiednio zbilansowanej diety, aktywności fizycznej oraz regularnych posiłków może doprowadzić do wielu poważnych schorzeń oraz otyłości. Niby wszyscy to doskonale wiemy a Nasz styl odżywiania niestety nie ma nic wspólnego ze zdrowym. Tak chętnie zajadamy się fast foodami, daniami gotowymi oraz żywnością wysoce przetworzona. Jednak to droga donikąd. W momencie gdy organizm wysyła sygnały że jest coś nie tak lub tez gdy wskazówka wagi pokazuje o wiele za dużo szybko szukamy diety „cud” która pomoże w pozbyciu się nadprogramowych kilogramów. Jednak bardzo poważnie należy się zastanowić nad faktem jak bardzo w ten sposób osłabimy swój organizm. Tak naprawdę nie chodzi o dietę jako dietę a zmianę nawyków żywieniowych dzięki którym będziemy cieszyć się dobrym zdrowiem oraz nienaganną figurą. Oczywiście nie wolno również zapominać o aktywności fizycznej, która z całą pewnością pozytywnie wpłynie nie tylko na zdrowie ale także kondycję i figurę. Dobre nawyki żywieniowe powinny wejść Nam w krew i kroczyć z Nami przez całe życie. Tak jak samochód potrzebuje paliwa organizm potrzebuje składników odżywczych, witamin oraz mikroelementów ( najlepiej czerpanych z natury”. Nie zapominajmy o tym przenigdy.

O czym nigdy nie powinniśmy zapominać aby cieszyć się dobrym zdrowiem oraz szczupła sylwetką?

Przede wszystkim jak już wcześniej zostało wspomniane zmiana trybu życia na zdrowszy. Odpowiednio zbilansowana dieta oraz aktywność fizyczna to podstawa.

Należy również pamiętać o:

  • Regularności posiłków– lepiej jeść mniej a częściej. W ten sposób podkręcimy metabolizm,
  • Aktywność fizyczna i jeszcze raz aktywność fizyczna,
  • Konieczne jest również odpowiednie nawodnienie organizmu, minimum 1/5 litra płynów dziennie. Najlepiej wody niegazowanej lub herbatek ziołowych, zieloną herbatę oraz yerba-mate,
  • Spożywajmy białko wysokiej jakości tzn. nabiał, drób, wołowina, jajka.
  • Używajmy ostrych przypraw albowiem doskonale wpływają na przyspieszenie metabolizmu,
  • Owoce oraz warzywa to podstawa i powinny znajdować się przy każdym posiłku,
  • Spożywajmy produkty zbożowe ale te pełnoziarniste. Wykluczmy białe pieczywo,
  • Bardzo ważne jest dostarczenie odpowiedniej ilości błonnika który doskonale wpływa na pracę jelit,
  • Unikajmy restrykcyjnych diet, które mogą przynieść więcej strat jak korzyści.

Bądźmy świadomi tego co spożywamy. Wybierajmy produkty nieprzetworzone naturalne i co ważne czytajmy etykiety. Wybierajmy produkty wolne od konserwantów i ulepszaczy oczywiście w miarę możliwości. W końcu jesteśmy tym co jemy i nie zapominajmy o tym nawet na chwilę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to – blog kulinarny 2018