Pasternak zwyczajny

Pasternak zwyczajny

Pasternak zwyczajny

Pasternak jest warzywem należącym do grupy selerowatych. Wyglądem do złudzenia przypomina pietruszkę. Charakteryzuje się słodkim, delikatnym smakiem. Dawniej był warzywem bardzo popularnym wykorzystywanym na co dzień w kuchni. Jednak z biegiem lat został „wypchany” przez znane Nam wszystkim i lubiane ziemniaki. A wielka szkoda albowiem zawiera wiele składników odżywczych które pozytywnie wpływają na zdrowie. Warto tutaj wspomnieć, że warzywo to jest również cennym surowcem zarówno przemysłu kosmetycznego jaki farmaceutycznego. A to chyba mówi samo za siebie:)

I chociaż pasternak został nieco zapomniany znów powraca do łask. Powinien znów zagościć w Naszych kuchniach na stałe albowiem korzyści płynących z jego spożywania jest wiele.

Właściwości prozdrowotne pasternaku

Warzywo to działa niczym naturalny antybiotyk.

  • Jest bogactwem wielu witamin min. Witaminy C, A, E, K witamin z grupy B oraz minerałów takich jak potas, wapń, żelazo, magnez, fosfor, sód oraz cynk,
  • To bogactwo błonnika, który pozytywnie wpływa na pracę jelit oraz całego układu pokarmowego,
  • Zapewnia uczucie sytości na dłużej,
  • Wykazuje działanie przeciwzapalne oraz rozkurczowe,
  • Sprawdzi się także przy bolesnych miesiączkach,
  • Wpływa na obniżenie ciśnienia,
  • Pozytywnie działa na układ krążenia,
  • Zmniejsza ryzyko miażdżycy a co za tym idzie chorób układu sercowo-naczyniowego,
  • Wzmacnia odporność organizmu,
  • Korzystnie wpływa również na wzrok,
  • Poprawia pracę przemiany materii,
  • Działa również moczopędnie dlatego też oczyszcza organizm z zalegających toksyn oraz szkodliwych produktów przemiany materii,
  • Zwalcza wolne rodniki,
  • Wpływa na poprawę apetytu,
  • Koi nerwy,
  • Wykazuje także działanie uspokajające,
  • Pozytywnie wpływa na wygląd włosów, skóry oraz paznokci.
I chociaż to pietruszka „wiedzie prym” warto wprowadzić to zapomniane warzywo do swojej kuchni. Gdy tylko raz je spróbujemy zagości u Nas na stałe. Jest nie tylko smaczne ale również bardzo zdrowe. Czy nie warto?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *