Pigwa

Pigwa

Pigwa

Pigwa jest owocem, który zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym powinien się znaleźć w menu każdego z Nas. Chociaż nie spożywa się jej na surowo albowiem jest bardzo twarda, kwaśna i cierpka bez problemu nadaje się na przygotowanie przetworów min. nalewek, syropów, konfitur czy galaretek. Krzew rodzi żółte, aromatyczne owoce w kształcie gruszki lub jabłka. Możemy o niej usłyszeć również pod nazwą „Polskiej cytryny” albowiem jest bardzo bogata w witaminę C. Ale to nie jedyne jej właściwości. I mimo, ze składa się w 83% z wody zawiera wiele witamin oraz minerałów. Ale co ważne wykazuje również wiele cennych właściwości prozdrowotnych. Dlaczego warto polubić pigwę? O tym w dalszej części artykułu.

Wartości odżywcze oraz właściwości prozdrowotne pigwy.

Ta „Polska cytryna”

  • Jest skarbnicą wielu witamin min. witaminy C, A, witamin z grupy B, kwasu foliowego oraz minerałów takich jak potas, magnez, wapń, żelazo, fosfor, cynk oraz sód,
  • Wzmacnia układ odpornościowy,
  • Stosowana przy przeziębieniu oraz grypie,
  • Doskonała również na przesilenie jesienne,
  • Wpływa na poprawę trawienia,
  • Co ważne wzmacnia wątrobę,
  • Wykazuje działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjnie oraz pomaga w pozbyciu się z organizmu metali ciężkich,
  • Obniża poziom cukru oraz cholesterolu we krwi,
  • Zapobiega wzdęciom, wymiotom oraz biegunce,
  • Wpływa również na poprawę apetytu,
  • Sok z pigwy polecany jest również podczas stosowania diet odchudzających.

Jak widać z pozoru zwykły owoc a jednak nie zwykły.

I chociaż jej cierpkość oraz twardość może na początku zrazić warto przygotowywać z niej przetwory albowiem korzyści z ich spożywania jest naprawdę wiele.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *