Pomysł na zdrowe oraz pełnowartościowe śniadanie

Pomysł na zdrowe oraz pełnowartościowe śniadanie

Pomysł na zdrowe oraz pełnowartościowe śniadanie

O tym, że śniadanie jest bardzo ważnym posiłkiem z całą pewnością nie trzeba nikomu przypominać. Ale czy wszyscy o tym pamiętają? Niestety nie. Rano gdy budzik zadzwoni przeciągamy czas aby jak najdłużej poleżeć a gdy wstaniemy wszystko robimy na szybkich obrotach. W takiej sytuacji zazwyczaj zapominamy o śniadaniu tłumacząc siebie samych, że coś tam zjemy w pracy. Ale właśnie „to coś” nie wystarczy. Śniadanie jest posiłkiem, który powinien dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych, witamin oraz minerałów. Ma dodać energii, zwiększyć koncentrację oraz odporność na stres w ciągu całego dnia dlatego też bez niego nie powinniśmy wychodzić z domu. Jednak faktem jest, ze bardzo wiele osób lekceważy ten najważniejszy posiłek nie zdając sobie sprawy jak bardzo negatywny sposób może się to odbić na zdrowiu.

Co powinniśmy jeść na śniadanie?

Posiłek ten jak już wcześniej wspomniano powinien składać się z pełnowartościowych produktów. Wielu lekarzy oraz dietetyków zaleca spożywanie owsianki. Nie dość,że przygotowanie jej nie zajmie Nam dużo czasu to dostarczy organizmowi wielu cennych składników oraz błonnika, która wykazuje zbawienny wpływ na jelita oraz oczyszcza organizm i reguluje poziom cukru we krwi. Nie należy się również powszechnie panującą opinią, że owsianka jest niesmaczna. Wszystko zależy od gustów smakowych. Dodając orzechy, rodzynki, owoce, żurawinę, miód czy jogurt zyskamy smaczne śniadanie pełne witamin oraz minerałów, które doda Nam energii na cały dzień.

Przepis na owsiankę

Składniki:

  • płatki owsiane
  • jogurt naturalny
  • ulubione dodatki ( żurawina, rodzynki, maliny, wiórki kokosowe)
  • miód lub syrop klonowy

Wykonanie:

Proporcje składników zależą od Nas.

Płatki owsiane mieszamy z jogurtem naturalnym i wstawiamy do lodówki. Rano dodajemy ulubione dodatki i gotowe. W szybki sposób mamy pełnowartościowe śniadanie które doda Nam energii na cały dzień.

Proporcje składników zależą od Nas ale pamiętajmy, ze taki posiłek jest sycący.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018