Por

Por

Por

Każdy go zna. Oo czosnku oraz cebuli należy do jednego z najpopularniejszych warzyw a wielu z Nas nie wyobraża sobie bez niego kucharzenia albowiem podkreśla smak i nadaje charakterystycznego aromatu daniom. Por uprawiany był już w starożytnej Grecji, Rzymie oraz Egipcie.Wykazuje wiele cennych właściwości prozdrowotnych, które były wykorzystywane już w starożytności. Bardzo często wykorzystujemy to cenne warzywo jako dekorację podawanych dań. Jednak warto wprowadzić je do swojego menu na stałe i to nie tylko jako dodatek do zup czy rosołu ale również świetnie nada się na sałatki i surówki.

Właściwości prozdrowotne oraz wartości odżywcze pora

  • To bogate źródło witamin ( A, E, K, C, PP witamin z grupy B) oraz minerałów ( magnezu, potasu, wapnia oraz żelaza),
  • Doskonały przy niestrawności oraz zaparciach,
  • Wykazuje działanie przeciwnowotworowe,
  • Wykazuje działanie bakteriobójcze, antyseptyczne oraz antybakteryjne,
  • Polecany osobom borykającym się z problemami układu moczowego oraz z kamicą nerkową,
  • Działa przeciwmiażdżycowo,
  • Obniża poziom złego cholesterolu we krwi podnosząc jednocześnie poziom dobrego,
  • Pomaga w usunięciu zalegających toksyn,
  • Sprawdzi się także przy bólach reumatycznych,
  • Wykorzystywany również przy anemii,
  • Jest naturalnym afrodyzjakiem,
  • Działa zasadotwórczo.

Ważne:

Warzywo to mimo że wykazuje wiele właściwości prozdrowotnych nie jest wskazany dla każdego. Nie jest wskazany Naszym najmłodszym pociechom, osobom mających problemy z wrzodami żołądka i dwunastnicy a także kobietom w ciąży i mamom karmiącym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *