Relax przed snem - czyli jak skutecznie się odprężyć?

Relax przed snem- czyli jak skutecznie się odprężyć?

Relax przed snem – czyli jak skutecznie się odprężyć?

Kłopoty ze snem dotykają coraz więcej osób w mniejszym lub większym stopniu. Stresująca praca, przemęczenie, kłopoty rodzinne niestety to wszystko wpływa na bezsenne noce. Rano wstajemy zmęczeni oraz niewyspani. Ciężko Nam się skupić i skoncentrować. Kolejne złe emocje oraz nerwy. Organizm jest coraz bardziej przemęczony oraz wyczerpany a to do niczego dobrego nie doprowadzi. W takiej sytuacji często zadajemy sobie pytanie – jak się zrelaksować przed snem? Nie ma gotowej recepty jednak w dużym stopniu sami możemy sobie pomóc. Zachęcamy do zapoznania się z poniższym artykułem.

Co zrobić by zrelaksować się przed snem?

Wielu z Nas bardzo lekceważąco podchodzi do tematu nie zdając sobie sprawy jak wiele przykrych dolegliwości może nieść za sobą bezsenność. Zdrowy sen to podstawa do normalnego funkcjonowania. Bezsenność nie tylko negatywnie wpływa jak już wcześniej zostało wspomniane na koncentrację, skupienie oraz niewyspanie ale może doprowadzić do wielu poważnych chorób. Dorosła osoba potrzebuje 7-8 godzin snu. Relax przed snem korzystnie wpływa na poprawę jakości snu dlatego też bardzo ważną rolę odgrywa zachowanie zasad higieny snu. Przede wszystkim dużym błędem jaki popełniamy jest objadanie się przed snem. Ostatni posiłek powinien być spożyty na 3-4 godziny przed snem. Jak często przed snem na rozluźnienie pijemy alkohol? Przecież jeden mały drink nie zaszkodzi tłumaczymy sobie. No niestety alkohol w znaczny sposób zakłóca dobry sen. Powinniśmy unikać również wszelkich napojów zawierających kofeinę ponieważ działają pobudzająco. W to miejsce warto wypić melisę czy rumianek. Bardzo ważną rolę odgrywa również odpowiednia temperatura w sypialni. Nie może być za gorąco. Najlepiej aby wahała się w okolicach 18 stopni. Nie potrzeba wiele wysiłku aby zrelaksować się przed snem. Bardzo dobrze wpływa słuchanie spokojnej muzyki. Z całą pewnością poczujemy jak „ schodzą” z Nas całodniowe emocje oraz stres. Szukajmy wokół siebie spokojnego miejsca z dala od zgiełku miasta. Sposobów na relax przed snem jest wiele. Tak naprawdę wszystko zależy od Nas samych, Naszych upodobań oraz zamiłowań. Dla jednych będzie to spacer z rodziną czy medytacja natomiast dla innych joga, kąpiel z dodatkiem olejków zapachowych jak również świece w sypialni. Jedno jest jednak pewne. Nie rezygnujmy z tego.

Reasumując

Relaks przed snem pozwoli w pełni na spokojny oraz zdrowy sen. Rano po przebudzeniu będziemy pełni energii i gotowi do podejmowania wyzwań nowego dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018