Smalec wieprzowy

Smalec wieprzowy

Smalec wieprzowy

Chociaż smalec należy do produktów wysokokalorycznych ma wielu zwolenników. Chętnie jest wykorzystywany w kuchni jako dodatek do wielu potraw. Bardzo często dodawany do wyrobu ciasteczek albowiem nadaje im wyjątkowej kruchości. Mimo, że tłuszcze roślinne cieszą się ogromną popularnością w dalszym ciągu wiele osób nie wyobraża sobie usmażenia pączków na nim. Powiem Wam, że osobiście w sezonie na ogórki nie wyobrażam sobie aby się nie skusić na kromeczkę świeżego chleba najlepiej niekrojonego właśnie ze smalcem i małosolnym. Dla mnie mmm pycha. Jednak wróćmy do smalcu-czy posiada jakieś wartości odżywcze i właściwości prozdrowotne? Czy każdy z Nas może po niego sięgać?

Wpływ smalcu na zdrowie

O tym, że smalec wieprzowy jest produktem wysokokalorycznym wiemy doskonale. Składa się głównie z tłuszczu- charakteryzuje się wysoką zawartością jednonienasyconych oraz nasyconych kwasów tłuszczowych oraz cholesterolu. Warto jednak wspomnieć, że smalec posiada kwas oleinowy (ten sam, który występuje w oliwie z oliwek) oraz kwas linolowy wykazujący właściwości przeciwzapalne. Tłuszcz ten ma takie samo grono zwolenników jak i przeciwników. Wielu dietetyków poleca smalec jako idealny tłuszcz do smażenia. Koniecznie należy wspomnieć, ze dzięki zawartości kwasu oleinowego smalec wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu oraz ciśnienia krwi, zapobiega powstawaniu cukrzycy, wpływa na poprawę pracy mózgu oraz przyspiesza regenerację skóry.

Pamiętajmy jednak aby spożywać go z umiarem albowiem należy do produktów wysokokalorycznych. Spożywany w nadmiarze może przyczynić się do powstania otyłości a ta do wielu poważnych chorób.

Jednak nikt nie mówi aby całkowicie wyeliminować go ze swojego jadłospisu. Jak potwierdzają dietetycy smalec w połączeniu z dietą niskowęglowodanową może w sposób korzystny wpływać na układ krążenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *