Smażenie potraw- czy może być zdrowe?

Smażenie potraw – czy może być zdrowe?

Smażenie potraw – czy może być zdrowe?

Smażenie należy do najpopularniejszej formy przygotowywania posiłków. Smażymy nie tylko mięso ale również ryby, warzywa jak również owoce morza. Wielu z Nas nie potrafi odmówić sobie rarytasów z patelni. Kuszą wyglądem, zapachem oraz smakiem. Ale czy smażenie może być zdrowe i dietetyczne? No niestety nie, chociaż istnieją sposoby na to aby dania smażone były zdrowsze oraz mniej kaloryczne.

  • Przede wszystkim konieczna będzie rezygnacja ze smalcu oraz innych tłuszczów zwierzęcych na korzyść oleju roślinnego
  • Nie kupujmy przysłowiowego „ kota w worku” albowiem olej olejowi nierówny. Czytajmy dokładnie etykiety i wybierajmy te, które w swoim składzie mają więcej kwasów jednonienasyconych oraz te tłoczone na ciepło.
  • Absolutnie zabronione jest wielokrotne wykorzystywanie tego samego tłuszczu. Potrawy przyrządzone w ten sposób są szkodliwe dla zdrowia.
  • Bardzo ważne jest również to aby potrawy smażyć na rozgrzanym tłuszczu. Nie tylko usmaży się szybciej ale również nie wchłonie tyle tłuszczu.
  • Nie wyobrażamy sobie kotleta bez panierki? Unikajmy tego. Jednak jeżeli nie potrafimy sobie tego odmówić do panierowania użyjmy skrobi kukurydzianej.
  • Bardzo modne jest podawanie w jednym posiłku kilku smażonych potraw ( frytki, mięso, warzywa). To duży błąd albowiem danie obiadowe nie powinno zawierać więcej niż 1 usmażoną potrawę. I mimo, ze staramy się aby Nasze dania były usmażone jak najbardziej zdrowo spożywane w nadmiarze mogą zaszkodzić.
  • Dobrym rozwiązaniem jest tzw. smażenie beztłuszczowe. Na rynku dostępne są naczynia ze stali nierdzewnej, naczynia teflonowe oraz żeliwne z nieprzywieralnymi powłokami. Dzięki nim smażymy potrawy bez tłuszczu ewentualnie z minimalnym jego użyciem.

Chociaż wielu z Nas nie wyobraża sobie obiadu bez tradycyjnego schabowego smażonego w sporej ilości niezdrowego tłuszczu starajmy się przygotowywać posiłki na parze lub z piekarnika . Jednak jeżeli jest to konieczność zróbmy wszystko aby przyrządzona przez Nas w ten sposób potrawa była jak najbardziej zdrowa oraz dietetyczna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018