Soja

Soja

Soja

Soja znana jest od setek lat. Używana zazwyczaj przez wegetarian oraz wegan ze względu na dużą zawartość pełnowartościowego białka. Jednak tak naprawdę, każdy kto ceni zdrowy styl odżywiania powinien wprowadzić soję do swojego jadłospisu. Znalazła zastosowanie nie tylko w kuchni ale również w medycynie albowiem posiada liczne właściwości zdrowotne oraz składniki odżywcze potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dużą popularnością cieszą się także produkty sojowe min. kotlety, sosy czy mąka sojowa. I nic dziwnego albowiem korzyści płynących z ich spożywania jest wiele.

Dlaczego warto wprowadzić soję do swojego jadłospisu?

O dobroczynnym wpływie soi na organizm można pisać wiele.

Jednak przede wszystkim soja:

  • Jest skarbnicą pełnowartościowego białka dlatego też tak chętnie sięgają po nią wegetarianie oraz weganie,
  • Jak udowodniono badaniami wykazuje działanie przeciwnowotworowe,
  • Jest bogatym źródłem witamin ( C, A, E, K, witamin z grupy B) oraz minerałów ( potasu, magnezu, wapnia, żelaza, fosforu, sodu, selenu oraz cynku),
  • Łagodzi objawy menopauzy,
  • Zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia,
  • Obniża poziom złego cholesterolu,
  • Wpływa na obniżenie poziomu cukru we krwi,
  • Zmniejsza ryzyko wystąpienia osteoporozy,
  • Wpływa pozytywnie na zwiększenie gęstości mineralnej kości.

Przepisów na przyrządzenie soi jest masa. Nawet osoby zaczynające swoja przygodę w kuchni poradzą sobie bez problemu.

Ważne:

Soja mimo swoich właściwości prozdrowotnych nie jest wskazana wszystkim. Może być przyczyna alergii dlatego zwłaszcza alergicy powinny po nią sięgać z ostrożnością.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *