Szpinak

Szpinak

Szpinak

Niestety warzywo to nie cieszy się zbyt wielką popularnością. Zazwyczaj omijamy go przysłowiowym „szerokim łukiem”. Tak naprawdę odpowiednie przyrządzenie go to klucz do sukcesu albowiem wybornie smakuje. Szpinak jest podstawowym składnikiem zdrowej diety i powinniśmy go spożywać jak najczęściej – wykluczając osoby z dną moczanową oraz kamicą nerkową. To zielone warzywo może przynieść wiele korzyści zarówno zdrowotnych jaki uzupełnić deficyty składników odżywczych, witamin oraz minerałów. Zachęcam do zapoznania się z dzisiejszym artykułem.

Właściwości odżywcze oraz lecznicze szpinaku

  • Zawiera bardzo dużą ilość żelaza dlatego też wskazany jest osobom borykającym się z anemią,
  • Zawiera luteinę która odpowiada za prawidłowy wzrok,
  • Jest bogatym źródłem witamin (min. witaminy A, K, E oraz witamin z grupy B),
  • Zawiera wapń ( budulec kości, jod, karoten, mangan),
  • to doskonałe źródło antyoksydantów, które wspierają mechanizmy obronne organizmu oraz chronią przed chorobami nowotworowymi,
  • Przeciwdziała chorobie Alzheimera oraz Parkinsona,
  • Wspomaga leczenie chorób trzustki,
  • Pomocny w zaparciach,
  • Zalecany osobom otyłym i mającym problemy z nadwagą.

Spożywanie szpinaku tak samo jak innych warzyw może przynieść wiele korzyści. Niestety w dalszym ciągu goszczą one zbyt rzadko na Naszych stołach.

Ważne:

Szpinak nie jest polecany osobom z dną moczanową oraz kamicą nerkową albowiem zawiera duże ilości związków purynowych oraz szczawianów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018