Wpływ diety na odporność organizmu

Wpływ diety na odporność organizmu

Wpływ diety na odporność organizmu

Jesień zbliża się wielkimi krokami a z nią okres przeziębień i gryp. Aby skutecznie im zapobiegać musimy zadbać o wzmocnienie odporności, chociaż tak naprawdę budujemy ją w sobie od urodzenia. Musimy zdawać sobie sprawę z tego jak ważną rolę odgrywa odpowiedni sposób odżywiania się. I nie chodzi tu o drastyczną zmianę stylu życia a o zadbanie aby w naszym codziennym jadłospisie znalazły się produkty mające konkretne witaminy oraz składniki odżywcze budujące Naszą odporność. Oczywistym jest fakt, że zarówno w okresie jesiennym jak i zimowym organizm produkuje mniej przeciwciał albowiem dostarczamy mniej naturalnych witamin oraz minerałów przez co spada odporność. Dlatego też musimy zadbać o to aby nasza dieta była bogata w składniki odżywcze budujące odporność. Koniecznie trzeba również wspomnieć, że na osłabienie układu immunologicznego ma wpływ również długotrwały stres. Jedno jest pewne-lepiej zapobiegać niż leczyć.

Jak naturalnie wzmocnić swoją odporność?

Po raz kolejny sprawdzą się słowa „ Jesteś tym co jesz”. Nasze zdrowie tak naprawdę zależne jest od Naszej diety oraz prowadzonego trybu życia. W okresie letnim na stołach znajduje się dużo warzyw oraz owoców ponieważ są łatwo dostępne. Natomiast w okresie jesienno-zimowym jest ich niedostatek. Dlatego też musimy zadbać o to aby dieta była bogata w warzywa oraz zioła. Przede wszystkim mowa o produktach zwierających spore pokłady witaminy A, która ochroni błonę śluzową dróg oddechowych przed zarazkami. Znajdziemy ją w mięsie, roślinach strączkowych, szpinaku oraz brokułach. Ogromne znaczenie w utrzymaniu prawidłowej odporności mają witaminy z grupy B. Znajdziemy je w orzechach, zielonych warzywach liściastych, mleku oraz jego przetworach oraz jajkach. Nie może zabraknąć w Naszej diecie również produktów bogatych w cynk, selen oraz witaminę C. Oczywiście na tym nie koniec albowiem jest też wiele innych składników które są niezastąpione w budowaniu odporności.

Reasumując

Aby w pełni cieszyć się dobrym zdrowiem i to nie tylko w okresie jesienno-zimowym, gdy Nasza odporność jest słabsza sięgajmy zadbajmy o odpowiedni styl odżywiania, który w naturalny sposób wzmocni odporność organizmu. Niech na Naszych stołach jak najczęściej goszczą zielone warzywa, ryby oraz kiszonki oraz czosnek. Przecież w „Zdrowym ciele zdrowy duch”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018