Zalety suszonych śliwek

Zalety suszonych śliwek

Zalety suszonych śliwek

Dobroczynne właściwości suszonych śliwek wykorzystywane były już przez Nasze babcie i prababcie. I chociaż nie kuszą wyglądem to właśnie po wysuszeniu zyskują wiele właściwości zdrowotnych. Stanowią nie tylko doskonałą przekąskę. Systematycznie spożywanie pomoże uniknąć poważnych schorzeń takich jak min. choroby układu krążenia oraz nowotwory. Suszone śliwki zawierają wiele cennych składników, które pozytywnie wpływają na organizm i co ważne dostarczają wielu witamin oraz mikroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania.

Właściwości suszonych śliwek

Tak naprawdę możemy je wymieniać bez końca.

Jednak do najważniejszych należą przede wszystkim:

  • Wykazują zbawienny wpływ na układ pokarmowy usprawniając jego pracę,
  • Są niezastąpione w walce z zaparciami nie tylko u dzieci ale również u dorosłych,
  • Dzięki polifenolom zapobiegają powstawaniu chorób układu krążenia oraz nowotworów,
  • Dzięki sporym pokładom łatwo rozpuszczalnego błonnika „ czuwają” nad utrzymaniem prawidłowego poziomu cukru we krwi,
  • Wpływają na obniżenie poziomu cholesterolu,
  • Są bogatym źródłem witamin ( Z grupy B, witaminy A, C, E oraz witaminy K),
  • Zawierają mnóstwo mikroelementów min. potas, magnez, żelazo, wapń, fosfor,
  • Są bogate w antyoksydanty,
  • Zmniejszają ryzyko wystąpienia osteoporozy,
  • Działają kojąco na układ nerwowy,
  • Polecane szczególnie osobom z anemią, cierpiącym na niedobory żelaza oraz wegetarianom.

Nie możemy jednak zapominać, że mowa o systematycznym ich spożywaniu. I mimo że są bardziej kaloryczne niż te świeże wskazane są również osobom będącym na dietach odchudzających. Najzdrowiej zjeść kilka sztuk dziennie. Jeżeli odstrasza Nas ich wygląd możemy dodawać je do przekąsek, owsianki jak też do jogurtu naturalnego. Są doskonałym zamiennikiem słodyczy gdy najdzie Nas ochota na małe co nieco.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright Zjedz to 2018